'İnsanlar kışın sadece çok iyi bir nedenleri varsa burada kalırlardı.Ya da çok kötü bir neden.Bunlar,takip edilmediklerinden emin olmak için lobi aynalarındaki yansımalarına bakan türden insanlardı.Ya da herkesi görebilecekleri ama kendilerini kimsenin göremeyeceği yerlerde oturmak isterlerdi.Bunlar ya saklanacak ya açığa çıkarılacak sırları olan insanlardı.Bu insanlar her şeyi fark ederlerdi.'
DİKKAT SPOİLER İÇERİR
Tebriz'de sokak çocuğu olarak yaşayan Emir Can Çille Gecesinde askerlerden kaçarken bir dükkanın önünde durur ve vitrinde kırmızı bir balık görür.O balığı alabilmek için her şey yapar.Birgün tam balığı alacakken askerlere yakalanır.O günden sonra her şey değişir.Savaşa götürülen Emir Can kamyonette arkadaşı Ali'yi görür o da yakalanmıştı.Emir Can'ın şansı yaver gider ve doktorun yanında çalışır ama arkadaşı Ali'nin şansı yaver gitmez ve savaşta yaralanır.Doktor Emir Can'ı manevi oğlu olarak evlat edinir.Ve ona rütbe verir.Emir Can'ı Terbiz'e yollar.Ali'de iyileşince gidecektir.Emir Can Terbiz'e vardığında arkadaşlarının askerler tarafından yakalandığını görür ve askerlerden onları bırakmalarını ister.Askerler istemeye istemeye bırakırlar.Emir Can kırmızı balığına kavuşur.Artık Emir Can yaşatmak için yaşar.Emir Can yaşatmak için yaşama sözünü tutacak mı?