Mademki ben bu sonsuz şölende fazlalık olarak görülüyorum, doğanızın, Pavlovsk parkınızın, güneşin doğuşu ve batışının, mavi gökyüzünün ve mutlu yüzlerinizin benim için ne önemi var?
"Açıklamamı ele geçirip sonuna kadar okumaya dayanabilecek herkes, beni ya deli ya da lise öğrencisi sanacaktır. Oysa aslında ben, insanların tümünün, yaşama gereği kadar değer vermediğini, onu bol bol harcamaya alıştığını, bütün yaşamlarına tembellik ve vicdansızlığın egemen olduğunu, bu yüzden hiçbirinin sahip olduğu nimeti hak etmediğini düşünen, ölüme mahkum biriyim."