Yazar burada Osmanlı'nın işgal altındaki şehrindeki yabancı kuvvetler ile oranın yerlileri arasında geçen olaylar silsilesini anlatır.
Ve bunu yaparken sodom ve gomore adlı iki müstehcen şehir ile o zamanlar Osmanlının durumu ile bağlantı kurar.
Kitapta Leyla'nın ve ailesinin kendi kültürüne yabancılaşmaları, Necdet'in ise kendi hürriyetini özlediği ve en sonunda kavuştuğu anlatılır.