Nesneye bağımlılık mutluluk potansiyelinin dış denetim odaklı hale gelmesi demektir. İç denetim odaklı mutluluk “olmak” ile mümkündür. Sahip olmak yerine “olmak”, özgürleştirmenin gerçekleşmesini sağlayacaktır. Bu yönüyle felsefede “olmak”, psikolojide “kendini gerçekleştirmek” ile aynı anlamı taşır.
Bu sistemde insan hayatını idame ettirmek için sürekli çalışmak zorundadır. Böylece kendine yabancılaşır ve kısır döngüye kapılır. Her şey özünü, değerini ve sıcaklığını yitirir.