şimdi aynı anda iki kişidir: hem yetişkindir ve yetişkin dili ile konuşmaktadır hem de iki yaşında bir çocuktur ve çocuk gibi acı acı ağlayabilmektedir...
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Eğer bir kadın bütün bu ruhsal ihtiyaçları kendi annesinde doyuramamış ve bilincinden itip yok saymak zorunda kalmışsa ne kadar eğitimli olursa olsun, bir çocuk doğurup anne olunca bütün o bastırılmış ihtiyaçlar bilinç dışının derinliklerinde devinmeye ve doyuma erişmek için bu anneyi zorlamaya başlar. Çocuk annesindeki bu devinimleri açıkça hisseder ve çok erken bir zamanda kendi sıkıntılarını, açlıklarını ifade etmekten vazgeçer.
Çocuğun mesajlarının alınmaması çok kötü bir ana/babası olmasından dolayı değildir. Bunun nedeni ana/babanın çocuktan gelecek "belli, kendileri için gerekli bir yankıya bağımlı olmaları, bunun dışındaki mesajları alacak durumda olmamaları, kendilerinin de derinlerde hâlâ "çocuk kalmış" ve kayıtsız şartsız kendini kullandırmaya hazır verici bir varlığın arayışı içinde olmalarıdır.