Taha

Müthiş surette yalnız kaldığımı hissettim. Ah!.. Bilhassa bu kadar kalabalığın içinde yalnızlık ne acı oluyor yarabbi!..
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Onun nazarında bu kadar hiç olacağımı tahayyül edemiyordum.
..evlerindeki kedi kadar bile beni sevmiyordu.
Ah, reis bey , sevmek, hele benim gibi sevmek berbat bir şeydir.
"Yarın öldüğümüz zaman birisi bize sorsa: 'Dünyada neler gördünüz?' dese herhalde verecek cevap bulamayız. Koşmaktan görmeye vaktimiz olmuyor ki . . . "