=>Sağlıksız iç çocuk sevilmemiş, yerilmiş , bastırılmış ve utanca boğulmuştur .
=>Sağlıklı çocuk ise övülmüş, yürekendirilmiş ve cesaretlendirilmiştir.
Ahlak konusunda sık sık yargılama yapanların kişilik yapılarında aksama vardır.
=>Bu insanlar çoğu kere başkalarını din adına yargılayarak kendilerine kudretli bir mevki edinir. Kendini tatmin eder ve başkaları üzerinde egemenlik kurar.
Otoritenin beğenmediği algılanma ve düşünme değersizdir. Bu tür ailelerde çocuklar kendi duygu ve düşüncelerine güvenmemeyi öğrenir . En büyük meziyet otoriteyi memnun etme ve onun istediği gibi yaşamaktır .
=> Bu tür bireyler içi boş ve dıştan denetimli olur .
sağlıksız ailelerin çocukları duyguları , düşünceler ve amaçlarıyla ilişkisi kopuktur. Bu nedenle yaşamını kendi diledikleri yönde değil çevresindekilerin istedikleri yönde yaşarlar .