Olayların içinde olayların hikmet örgüsünü idrak edemememizin en önemli sebebi aceleciliktir. Yani istiyoruz ki istediğimiz şey istediğimiz vakitte ve istediğimiz şekilde oluversin. Beklemeye, tahammüle, sabretmeye mahal yok kalbimizde. Sabırsızız... Sabrı kaybeden çok şey kaybeder. Çünkü acelecilik şeytandandır ve insanı şeytana yaklaştırır.
Allah'a her durumda dua etmemiz gerektiği gibi ifettimizi koruyacak azmi, kararlılığı ve basireti vermesi için de her daim duacı olmamız gerek. İlahi inayet olmadan insan bir hiçtir. Rahmani yardım olmadan insan bir şeyleri bildiğini zannetse de cahilin önde gidenidir.