Birisine hiçbir zaman kendisini rahat rahat ifade etme fırsatı bulamayan bir insanın, hayatında ilk defa gerçekten onu dinleyen birisini görmeyi deneyimlemesi... Bunun iyileştirici bir etkisi vardır. Değerli olduğunu hisseder. Önemli olduğunu hisseder. Bir başkasının karşısında var olduğunu hisseder. Hiç olmadığını, boş olmadığını, çırpınması gerekmediğini hisseder. Bundan daha güzel bir şey olabilir mi?
Birisine hiçbir zaman kendisini rahat rahat ifade etme fırsatı bulamayan bir insanın, hayatında ilk defa gerçekten onu dinleyen birisini görmeyi deneyimlemesi... Bunun iyileştirici bir etkisi vardır. Değerli olduğunu hisseder. Önemli olduğunu hisseder. Bir başkasının karşısında var olduğunu hisseder. Hiç olmadığını, boş olmadığını, çırpınması gerekmediğini hisseder. Bundan daha güzel bir şey olabilir mi?
Hiç kimsenin bir şeyi sırf başka birisi için yapmadığını göreceksiniz. İnsanın bütün eylemleri kendisine yöneliktir, bütün hizmetleri kendine hizmettir, bütün sevgisi kendini sevmesindendir.
Bir an kayboldun gibi! yaşadım kıyameti
Yoruldun ama buldun ey kalbim emaneti
Yeniden su yürüdü dalıma yaprağıma
Bir bakışın can verdi kurumuş toprağıma
Çiçeğe durdu kalbim içtim parmaklarından
Göz çeşmem suya erdi sevda kaynaklarından
Bir aydınlık denizin sonsuz derinliğinde
Yüzüyorum gözünün yeşil serinliğinde
Bir ışık bir kelebek biraz çiçek biraz kuş
Yeni bir ülke yüzün ellerimde kaybolmuş
Soluğum bir kuş gibi uçuyor ellerine
Kapılıp gidiyorum saçının sellerine
Gözlerinden göğüme sayısız yıldız akar
Bir gülüşün içimde binlerce lamba yakar
Bir kurtuluştur o an çağrılsa senin adın
Sesin ne kadar sıcak sesin ne kadar yakın
Tabiat bir bembeyaz gelinlik giymiş gibi
Yüzüme kar yağıyor sanki elinmiş gibi
Sensiz geçen zamanı belli yaşamamışım
Sensizlik bir kuyuymuş onu aşamamışım
Bir yol buldum öteye geçerek gözlerinden
İşte yeni bir dünya peygamber sözlerinden
Ölüm bize ne uzak bize ne yakın ölüm
Ölümsüzlüğü tattık bize ne yapsın ölüm
Erdem Bayazıt