16 yaş mektubu
İkinci dünya savaşı sonraki dönemde 16 yaşında bir çocuğun günde 16 saat çalışıp kendi karnını doyurayacak kadar kalorfik değerde bir gelir elde ettiğini bahsediyor. Çift yevmiye aldığı halde hiperenflasyonlu yıllar olduğu için bir önceki ayda satın aldığı şeyi çift yevmiyeyle ancak alıyor ve annesine şöyle bir mektup yazıyor;
“Anneciğim sana bu ay para gönderemeyeceğim, fiyatlar çok arttı bir de iki kilo da muz aldığım için param bitti”.
Kapitalist sistemin yineleyemesine ne acı ve güzel bir örnek..