Memnuniyetsizliğimizin kaynağı, isteklerin katsayısını yukarı çekme çabamız sürekli yenilenirken bunu önleyen diğer katsayısını hareketsizliğinde yatar.
İnsanın kendi güçlerini kullanmasından ve hissetmesinden başka hiçbir zevk yoktur ve en büyük acı, insanın güce ihtiyaç duyduğunda yokluğunu hissetmesidir.
İnsan aslında kendini mutsuz hissedeceği, muhtemelen tahammül bile edemeyeceği konum ve koşullara kıskançlık duyacaktır.
Zira nasıl ki balıklar suda, kuşlar havada, köstebekler toprağın altında rahatsa, her insan da sadece kendine uygun atmosferde rahat eder...