Karamazov Kardeşler, bir baba cinayetinin gölgesinde üç kardeşin inanç, akıl ve tutkuyla sınanışını etkili bir biçimde anlatıyor. Dmitri arzularını, İvan aklı ve sorgulamayı, Alyoşa ise vicdanı ve inancı temsil eder.
Romanın en güçlü yanı, karakterlerin “iyi” ya da “kötü” gibi keskin sınırlarla çizilmemiş olmasıdır; herkes hem haklı hem problemli, hem suçlu hem masumdur.
Uzun ve derinlikli bir eser olmasına rağmen, romanı bitirdiğimde tuhaf bir yarım kalmışlık hissiyle baş başa kaldığımı hatırlıyorum :)
Şunu söyleyebilirim ki belki de asıl dava mahkeme salonunda değil, insanın kendi vicdanında görülüyordur.