Dönüşüm’ü bitirince insanın bir anda ne kadar kolay dışarıda bırakılabildiğini düşündüm. Gregor’un yaşadığından çok, onun varlığının zamanla anlamını kaybetmesi kaldı içimde; işe yararlılığı azaldıkça sanki yavaş yavaş görünmez oluyordu ve bu bana ağır geldi.