Neden hiçbirimiz birbirimize kardeşce davranmıyoruz? Neden en iyi insanlar bile sanki hep başkalarından bir şeyler gizler, hep susar? Sözlerinin yel olup gitmeyeceğine emin olduğun zamanlarda bile neden yüreğinden geçenleri dosdoğru söylemezsin? Herkes olduğundan daha ketum görünüyor, sanki hemen dile getirirlerse duygularının zedeleneceğinden korkuyorlar.
Sayfa 47 - Nastyenka / Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları·Kitabı okudu
+ Benim bir öyküm falan yok...
- Öykünüz yoksa nasıl yaşıyorsunuz?
+ Ama gerçekten de öyküm falan yok! Hani derler ya kendi kendime, yani tamamen bir başıma yalnız yapayalnız yaşıyordum.
- İyi de ne demek yalnız? Yani kimseyi görmüyor musunuz?
+ Hayır hayır, birini görmekse görüyorum, ama yine de yalnızım.
Sayfa 16 - Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları·Kitabı okudu