Bir bakım evinde bilinci kapanmış ölmek üzere olan hastaların beyin aktiviteleri incelendiğinde, bu kişilerin beyinlerinin dinletilen seslerdeki ton ve örüntü değişikliklerine normal bir beyin gibi yanıt verdiği görülmüş. Yani bir çok duyu işlevini kaybetmişken, işitme bir süre daha çalışmaya devam etmiş. O nedenle de ölüm anında en son kaybedilen duyunun işitme olduğunu düşünmüşler. Yani özetle, ses dalgasıyla doğuyor, ses dalgasıyla ölüyor ve yine bir ses dalgasıyla diriliyoruz.