Bizim sorunumuz şu:
Silahlar geliştiriyoruz ama seri üretimi yok. Üretene kadar savaşlar başlar biter.
Halktan çok vergi alıyoruz ama yerli sermaye çok zayıf, ülke üretimindeki sermayenin çoğu yerli değil, yabancı.
Doğal kaynak ya da katma değeri yüksek ürün ihraç etmiyoruz ama kazandığımız parayla kâr getirmeyen betonarmeye yatırım yapıyoruz.
Kalkınma planlarında istihdama yer yok ama üniversitelerden ihtiyaç fazlası mezun çıkarıyoruz.
Her yere üniversite açıyoruz ama onbinlerce bilim insanımıza yeterli imkan sağlayıp anavatanlarına çekemiyoruz.
Ayasofya'yı tekrar cami yapıyoruz ama haçlı ordusu NATO üyesiyiz.