ipek

ipek
@readwithtonks
•2021 72/72
Akışına bırakmak üzerine.
Sürece güvenmek ,akışına bırakmak, sonuç değil süreç odaklı olmak ve buna benzer birçok doğru olduğunu bildiğim hatta başkalarına tavsiye olarak çok rahat verebileceğim ama kendi hayatımda uygulamanın zor olduğu şeyler. Aslında insan kendini belli bir noktaya kadar sonuç odaklı götürebiliyor. Mesela hayatınızda önemli bir an için hedef koyduğunuz zaman. Bu hedef benim için hep üniversiteye gitmekti ,başka bir şehir, istediğim bölüm...Bunlara ulaşana kadar her zaman kafamda bir şeyleri erteleyebildim ,hayatımda istediğim noktalarda olmamayı kabul ettim çünkü nasıl olsa daha sonuç noktasında ulaşmamıştım ve sonuçla birlikte istediklerim de gelirdi nasıl olsa. Zaten farkındalık tam da burada başlıyor iyisiyle, kötüsüyle sonuç bir şekilde geliyor. Bundan sonra önünüzde iki yol görünüyor. Ya önceki yaşamımızdaki gibi önümüze büyük, küçük sürekli hedefler belirleyip onlara ulaşmaya çalışarak yaşamak ,ki bunun sonu yok, ya da artık hayatın akışını yaşamak bazı hedefleri değil de hayatın süreçte önümüze çıkaracaklarını görmek bazı hedefleri yolda belirlemek ve hiçbir hedefe, sonuca tamamen bağlanmamak hatalar yapılabilir istediğimiz noktadan çok uzak da düşebiliriz ama en azından hayat sadece beklentiler ve değeri çok sonradan anlaşılan anılardan oluşmaz. Aslında bu kısım anı yaşamak kısmına da giriyor ama zaten anı yaşayabilmek için akışına bırakmış ve o anların değerinin farkında bir menaliteye sahip olmak gerekiyor sanırım. Pişmanlıklarla dolu bir döngüyü yaşamaktansa iyi ya da kötü tüm duygularla geçmişe bakınca bana o anları yaşamışım gibi hissettirecek bir hayat yaşamayı denemek en güzeli.
1000Kitap
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
“Herkes kendi görüş mesafesini dünyanın sınırları zanneder.”
Sayfa 38·Kitabı okudu
1000Kitap
Galiba aşk için ödediğimiz bir bedel bu: Diğerinin acısını kendi acımız gibi yaşamak.
Sayfa 24·Kitabı okudu
1000k

ipek

, 2025 okuma hedefini ekledi.
2025 OKUMA HEDEFİ
3/25 kitap - %12 tamamlandı
3 kitap okudu
25 kitap
689 sayfa
1 inceleme
15 alıntı
Anda Kalmak Üzerine
Lou Salomé kitabından bir parça "Bence hayatın ta içinde yaşadığını duyumsamak için öncesini ve sonrasını umursamamak gerekiyordu,o an Salome'nin yaptığı gibi gibi. Islanmış kıyafetlerini,sudan çıkınca üşüyebileceğini hesaba katmadan yapmak istediğini yapmış,sadece o anda kalmıştı.Üstelik iki erkeğin şaşkın bakışlarından da keyif alıyordu." Bunun üzerine düşündüğümde aslında anı yaşayamamanın anı yaşamadığını fark edip bu sorunu bile ana katıp o anı da her güzel an gibi harcağını fark edip yine de engel olamamak olduğunu fark ettim. Belki de anı yaşayamayan insanlar aslında içinde bulunduğu ana en çok değer veren insanlardır. Bu kişiler ana, andaki kişiye o an yaşananları unutmamaya o kadar odaklanır ki o anı hissetmeyi unutur ve her ne kadar anı hatırlasak da o anı çağrıştıran kokular, sesler ,hisler en değerlisi ve en önemlisidir ama anı yaşayamamak hepsinden uzaklaşıtırıyor insanı. Anı yaşamayı hala tam becerememis saf stresten oluşan biri olarak bundan sonraki hayatımda kendime katmayı en çok istediğim özellik anda kalabilen biri olmak bir de zamanın akışına bırakmayı normalleştirmek çünkü artık bir şeyleri kaybetme korkusuyla onları kaybetmediğim yanımda oldukları anları göremeyip sonrasında onlarla yaşanan anlardan bana sadece bu korkuların kalmasını istemiyorum eğer onları kaybedersem de en azından bir zamanlar sahip olduğum anları hissetmek istiyorum, hiç sahip olamamış olmak değil...