Eğer gideceğin yerin bir sınırı varsa, eğer yapacaklarının bir sınırı varsa, eğer bir gün mutlaka bir sonla önün kesiliyorsa; sen ömrün boyunca daima bir fanusun içindesin demektir. Bu durumda rahatlıkla ‘İnsan bir fanusun içinde hep bir fazlası için yaşar’ diyebiliriz. Zindanda ya da zirvede olması hiç farklı değil. O halde nerede olursa olsun, nasıl olursa olsun, daima yapabileceğinin en iyisini yapmalı insan.
İşte sana formül: 'Kendine erişilmez bir hedef seç ve ona aşık ol!' Ne uykun kalır ne de başka sıkıntın. Hedefine hep yaklaş; ama asla ulaşma. İdealine her yaklaştığında elde edeceklerinin büyük başarılar olacağına kalıbımı basarım. 'Fizan'a gitmeye yeltenen, komşu köye gitmeye erinmezmiş.