📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
"Önce kendi acılarımızı tanımamız gerekir.
Bahsettiğim şey anne-babayı suçlamak değil, kendimizin (yani, çocuğun) acılarını başka
her şeyden bağımsız değerlendirebilmek. Çocuğun hayatı başka, yetişkinin hayatı
başkadır. "
Ben çocuğum. Kusurum yok. Olumlu olumsuz herhangi bir şey hissetmekte özgürüm.
Üzülebilirim, öfkelenebilirim, korkabilirim, herhangi bir şeyden memnun olmayabilirim.
Hislerimi ve düşüncelerimi ifade etme hakkım var.
Ben çocuğum. Yaşım yok. Var olduğum tüm anlar boyunca yine çocuk olarak kalırım.
Bazen çocuk olmamın yanına başka sıfatlar eklenir. Yetişkin, ebeveyn, öğretmen, mimar,
mühendis olurum. Yönetici, gazeteci, garson, avukat olurum. Ama bir yandan da
çocuğumdur. Çünkü herkes çocuktur. Üstelik, çocuk, en değerli yanıdır herkesin. Çocuk
olarak haklarımın ve en güçlü taraflarımın farkında olmam, bu yüzden önemli.
Ben çocuğum. Öğrenebilirim, değişebilirim, gelişebilirim. İşte bu, en güçlü tarafım
benim. Bugün en sevdiğim renk mavi. Yarın yeşil olabilir. Bugün bazı konularda bazı
düşüncelerim var. Yarın bunlar değişebilir ve daha farklı düşünebilirim.
Ben çocuğum. Ve güzelim. Saçlarım bazen sarı, bazen siyahtır.
"Ve keşke diyorum bazen , insanları bir tek çocukluklarında tanısaydım ve tanımayı çocukluklarında bıraksaydın.
İnsan nedir diye soruyorsun şimdi sen bana.
Tek bir cevabı olmayan, cevaplandıkça soruları artan, düşünebildiği varsayımlar ama en çok da düşüncesizlikle suçlanan, üzümünü yiyen bağını sormayan,çevre felaktlerine yol açan, dünyanın anasını ağlatan, bqrışmaktan yana konuşan ama savaşmaktan yorulmadan...
İnsan budur işte..."