Kimseye kin tuttuğu yoktu
... Sadece
Umursamıyordu ;
... Hiçbir şeyi umursamıyordu .
Artık her şeyi yapabileceğini hissediyordu .
Madem ki her şeyi yapabilirdi ,
En iyisi hiçbir şey yapmamaktı ,,,
Elif Şafak
Neden artık daha az sosyalleşiyorum, sorusunun yanıtını Farabi vermiş: Zamanın ters, sohbetin faydasız, herkesin bezgin ve her başın bir ağrı taşıdığını görünce, evime kapanıp haysiyetimi korudum.