Ebû Hüreyre’den (ra) rivayet edildiğine göre o, şöyle demiştir: Resûlullah bir mecliste konuşurken çölden bir bedevi geldi ve:
–Kıyamet ne zaman kopacak, diye sordu. Resûlullah , sözüne devam ettiğinden, orada bulunanların kimi:
–Peygamber bedevinin sözünü işitti ama sorusundan hoşlanmadığı için cevap vermedi, dedi. Kimi de:
–Belki de işitmedi, dedi. Resûl-i Ekrem sözünü bitirince:
–Kıyameti soran nerede, diye sordu. Bedevi:
–İşte benim, ey Allah’ın Resûlü, deyince:
–Sorumluluk yitirildiği zaman kıyameti bekle, buyurdu.
Yine bedevi:
–Ey Allah’ın Resûlü, sorumluluğun yitirilmesi nasıl olur, diye sordu. Resûlullah :
–İş (yönetim) ehil olmayan kimselere verildiğinde kıyameti bekle, buyurdu.