İmam Nevevi

İmam Nevevi

Yazar
9.7/10
1.114 Kişi
·
3.626
Okunma
·
399
Beğeni
·
7,2bin
Gösterim
Adı:
İmam Nevevi
Tam adı:
Ebû Zekeriyyâ Yahyâ b. Şeref b. Mürî en-Nevevî
Unvan:
Hadis Alimi ve Fakih
Doğum:
Şam, 1233
Ölüm:
21 Aralık 1277
631’de (1234) Suriye’nin güneyindeki Havran bölgesinde Nevâ köyünde doğdu. Nevevî (Nevâvî), Havrânî ve dedelerinden Hizâm’a nisbetle Hizâmî nisbeleriyle anılır. Hiç evlenmediği halde adı Yahyâ olanların genellikle yaptığı gibi Ebû Zekeriyyâ künyesini almıştır. Nevevî ergenlik çağında ticareti sevmediği halde babasının dükkânında çalıştı ve bu arada çevresindeki âlimlerin derslerine devam etti. On sekiz yaşına girince babası onu Dımaşk’a götürüp Revâhiyye Medresesi’ne yerleştirdi. Orada Ebû İshak eş-Şîrâzî’nin Şâfiî fıkhına dair et-Tenbîh ve el-Müheẕẕeb adlı eserlerini ezberledi. İki yıl sonra babasıyla birlikte hacca gitti, dönüşte Medine’de bir süre kalarak oradaki âlimlerin derslerine katıldı. Kütüb-i Sitte’den başka İmam Mâlik’in el-Muvaṭṭaʾ, İmam Şâfiî, Ahmed b. Hanbel, Osman b. Saîd ed-Dârimî, Ebû Avâne el-İsferâyînî ve Ebû Ya‘lâ el-Mevsılî’nin el-Müsned, Dârekutnî’nin es-Sünen, Ahmed b. Hüseyin el-Beyhakī’nin es-Sünenü’l-kübrâ, Begavî’nin Şerḥu’s-sünne, Humeydî’nin el-Cemʿ beyne’ṣ-Ṣaḥîḥayn ve Hatîb el-Bağdâdî’nin el-Câmiʿ li-aḫlâḳı’r-râvî ve âdâbi’s-sâmiʿ adlı eserlerini çeşitli hocalara okuyarak icâzet aldı. Hadis ilmindeki hocaları kendisinden birçok hadis kitabını dinlediği Ziyâ b. Temmâm el-Hanefî, Ṣaḥîḥ-i Müslim’i okuduğu Ebû İshak İbrâhim b. Ömer el-Vâsıtî, on yıl boyunca daha çok Ṣaḥîḥ-i Buḫârî ve Ṣaḥîḥ-i Müslim hadislerinin şerhi konusunda faydalandığı İbrâhim b. Îsâ el-Murâdî el-Endelüsî ve Ebü’l-Ferec İbn Kudâme gibi muhaddislerdir. Fıkıh ilmindeki hocaları arasında İshak b. Ahmed el-Mağribî, Dımaşk müftüsü Ebû Muhammed Abdurrahman b. Nûh b. Muhammed el-Makdisî, Ebü’l-Hasan Sellâr b. Hasan el-İrbîlî, fıkıh usulü okuduğu kadı Ebü’l-Feth Ömer b. Bündâr et-Tiflîsî ve gramer okuduğu âlimler içinde İbn Mâlik et-Tâî bulunmaktadır. Nevevî kendini yetiştirdikten sonra talebe okutmaya ve 660 (1262) yılından itibaren eser vermeye başladı. Kendisi de pek çok âlim yetiştirdi. Hayatının son altı yılında ondan hiç ayrılmadığı için “Muhtasarü’n-Nevevî” lakabıyla anılan İbnü’l-Attâr Ebü’l-Hasan Alâeddin Ali b. İbrâhim ed-Dımaşkī bunların en tanınmışıdır. Diğer talebeleri arasında İbn Ferah el-İşbîlî, Bedreddin İbn Cemâa, kadı Ziyâeddin Ali b. Selîm el-Ezraî, Yûsuf b. Abdurrahman el-Mizzî, kādılkudât Şemseddin İbnü’n-Nakīb Muhammed b. İbrâhim ve Ebü’l-Fidâ İbn Kesîr’in babası Ebû Hafs Şehâbeddin Ömer b. Kesîr gibi şahsiyetler vardır. Çeşitli medreselerde hocalık yapan Nevevî, 665 (1267) yılında Ebû Şâme el-Makdisî’nin vefatıyla boşalan Eşrefiyye Dârülhadisi şeyhliğine getirildi ve ölümüne kadar bu görevini sürdürdü. Nevevî, kendisine “sefer izni” çıktığını söyleyerek hocalarının kabirlerini ve tanıdıklarını ziyaret etti, kitaplarını medreseye vakfetti, Kudüs’ü de ziyaret edip köyüne döndü ve 24 Receb 676’da (21 Aralık 1277) Nevâ’da vefat etti.

Zehebî’nin “hadis âlimlerinin efendisi” dediği Nevevî hem hadis hâfızı idi hem de hadis ilimlerinde otorite sayılıyordu. Sahih hadisleri zayıf ve uydurma rivayetlerden kolayca ayırır, râvilerin durumlarını, hadislerde geçen garîb kelimeleri çok iyi bilirdi; hadislerden fıkhî hüküm çıkarmada mahirdi. Şâfiî fıkhında devrinin en büyük âlimi kabul edilmekteydi. Bu mezhebin esaslarını, bir meseleye dair sahâbe ve tâbiîn âlimlerinin neler söylediklerini, hangi noktada birleşip hangi noktada ayrıldıklarını ezbere biliyordu. Tartışmadan hoşlanmazdı; fakat hocalarının Şâfiî mezhebine veya sünnetin açık hükmüne aykırı bulduğu görüşlerini eleştirmekten çekinmezdi. Nevevî öğrencilik yıllarında tıp tahsil etmek istemiş ve İbn Sînâ’nın el-Ḳānûn’unu okumaya başlamış, ancak bunalıp sıkılınca bunun tıpla uğraşmaktan kaynaklandığını anlayarak tıpla ilgili eserleri elinden çıkarmıştır.

Nevevî evliliğin kendisini meşgul edeceği düşüncesiyle hiç evlenmemiştir. Esasen dünya zevklerine ve rahat yaşamaya önem vermezdi. En büyük ibadetin samimi bir niyetle helâlleri ve haramları öğrenmek olduğunu söyleyerek kimseden para almaz, görev yaptığı medreselerden kendisine verilen aylıkla kitap alır, daha sonra bunları o medreseye bağışlardı. Haksızlığa boyun eğmez, doğru bildiğini söylemekten, yöneticileri uyarmaktan çekinmezdi. Memlük Sultanı I. Baybars’a çeşitli mektuplar yazmış, bu mektupların bir kısmını âlimlere de imzalatarak ortak bir dilekçe halinde sunmuş, ondan kıtlık yüzünden sıkıntı çeken Dımaşk halkına kolaylık göstermesini, ağır vergilerle onları zor durumda bırakmamasını istemiştir. Moğollar Suriye’ye saldırdığında memleketi savunmak için halkın bir kısım emlâkini elinden almak isteyen ve bu sebeple âlimlerden fetva talep eden halifeye karşı çıkmış, Baybars’a karşı gösterdiği bu tavrından sonra şöhreti yayılmış ve eserlerine büyük rağbet gösterilmiştir. Zehebî, Nevevî’nin iyiliği tavsiye edip kötülükten sakındırma konusunda benzeri bulunmadığını, azla yetinip basitçe giyinen vakur ve heybetli bir kişi olduğunu söylemekte, talebelerinden İbn Ferah el-İşbîlî de onun ilim ve görev sorumluluğu taşıyan bir âlim olduğunu belirtmektedir.
759 syf.
İslam dünyasının hemen her bölgesinde, asırlardır âlimlerin ve ilim talebelerinin olduğu kadar, Râsullullah Efendimiz'in (s.a.v) hadislerini okuyup hayat düsturu edinmek isteyen her Müslümanın baş ucu kitabı olan Riyazü's-Salihin en önemli eserlerindendir.


" Bu eser, insanlara dünya ve ahiret saadetini kazanma yollarını gösterecek, zâhiri ve Bâtini edepleri elde etmelerini sağlayacak, iyiyi ve güzeli teşvik ederek, kötüden ve çirkinden uzaklaşmayı temin edecek sahih hadislerden oluşan muhtasar bir kitap olacaktır."

Önsözünde dile getirdiği yukarıdaki sözler ,eserin değerini artırmaktadır.


Güncel ve anlaşılır bir üslupla,sözün akıcılığını bozmamak için ara açıklamalara yer verilmiştir.


Kitabı Hediye olarak gönderenSlh hoca'ya Teşekkür Ediyorum.Müslüman ailenin evinde bulunması gereken güzel kaynak bir eser.
5100 syf.
·Beğendi
Hadiser, raviler hakkında kısa bilgiler ve hadisler ile ilgili bilgiler içeren mükemmel bir kitap. Hadislerin neyi anlattığı ile ilgili daha açıklamalıbilgiler ile beraber hadisi anlamak daha kolaylaşıyor. Hadis ile ilgili yaşanmış olayları ve söylenmesindeki olayları anlatıyor. Konu tasnifleride çok güzel olmuş.
156 syf.
·32 günde
Kur'an Rabbimizin yüce kelâmı!
Kur'an'ı adabına uygun olarak okuyor muyuz?
Kur'an'a gerekli saygı gösteriyor muyuz?
Bu kitabı okuduğunuzda;
"Kur'an adabı hakkında bir şey bilmiyormuşum" diyeceksiniz.
Okurken, öğrenirken, öğretirken nelere dikkat etmeliyiz.
Peygamberimiz aleyhissalatu vesselam, ashabın ve Seçkin alimlerin söz ve uygulamalarıyla
Kur'an Okuma Adabı tavsiye ederim iyi okumalar
879 syf.
·Beğendi·10/10 puan
Sahih hadisleri toplamış, Arapçaları ile birlikte, konularına göre ayırmış, size çok şey öğretecek olan eser. Müslüman olan, nüfus cüzdanında dini İslam yazan her bireyin okuması gerekir. Örnek olarak Batıyı değil de peygamberi almamızı sağlayacaktır. Okuyun okutturun...
595 syf.
Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Öğretim Görevlileri Prof. Dr. M. Yaşar Kandemir, Prof. Dr. İsmail L. Çakan ve Doç Dr. Raşit Küçük’ün Riyazüs Salihin'in detaylı şerhi çalışmasının ilk cildidir.
Eser toplamda 8 ciltten olusmaktadir.
Öncelikle ben boyutundan bahsetmek istiyorum. Ben sempatik boyuttan (15x11) okudum. En küçük boyutu. Elbette bu okuma konforunu etkiliyor ancak büyük bir problem de oluşturmuyor.
Eserin 1. cildinin en başında “Hadis ve Sünnet” kavramları detaylıca ele alınmıştır Peygamber ve Sünnete Olan İhtiyaç, Sünnetin Kaynağı, Sünnetin Bağlayıcılığı, Sünnetin Evrensel Bütünlüğü, Sünnetin Dindeki Yeri, Sünnete Yöneltilen İtirazlar ve bazı soruların yanıtlarıyla yaklaşık 50 sayfa bu konular açıklanmıştır.

110. sayfadan itibaren kitabın diğer ciltlerinde de olduğu gibi anlatılan konulara geçişi bulunmaktadır. Burada da görüldüğü gibi ilk konu “İhlas ve Niyet”tir. Riyazüs Salihin’in konu başlıklarını ele alış biçimi şu şekildedir:
Öncelikle konu ile ilgili belli ayet-i kerimelerin Arapça metinleri, Türkçe mealleri ve bir ya da birkaç paragraflık açıklamaları bulunmaktadır
Ardından konu ile ilgili Hadis-i Şeriflerden bazılarının Arapça metni, Türkçe meali ve kaynağı yer almaktadır. Sonra Hadisi Serifin ravisi hakkinda bilgi verilmektedir. Bu bilgi kimi zaman bir paragraf kimi zaman bir sayfa tutuyor. Devamında da Hadis-i Şerifimizin açıklaması yer almaktadır. Bu açıklamalar daha iyi anlayabilmemiz için detaylandırılmıştır. Kimi zaman daha başka Hadis-i Şeriflerle ve Ayeti Kerimelerle desteklenmiştir. En son kısımda ise “Hadisten Öğrendiklerimiz” kısmı yer almaktadır. Burada Hadis-i Şerifimizden yapılan çıkarımlar madde madde sıralanmıştır. Genelde 4-5 maddedir.

Eserin birinci cildinde yer alan konular sırasıyla:

İhlas ve Niyet

Tövbe

Sabır

Doğru Sözlülük

Allah’ın Kullarını Denetlemesi

Takva

Tereddütsüz İman ve Allah’a Tam Güven

Doğruluk

Tefekkür

Hayırlı İşlere Koşmak

Mücahede

Ömrün Sonlarında Hayrı Arttırmaya Teşvik

Hayır Yollarının Sayısızlığı

Allah’ın Emirlerine Uymada Ölçülü Olmak

İbadetleri ve Hayırlı İşleri Sürekli Yapmak

Sünneti Korumak

Allah’ın Hükmüne Boyun Eğmek

Dili oldukca anlaşılırdır. Yaş grubu tespiti yapamasam da oldukça geniş bir yelpazeye hitap ettiğini söyleyebilirim.
Okuma süreci benim için çok faydalı oldu. 2. Cildinden devam ediyorum. Umarım tanitim açıklayıcı olmuştur.
Hayırlı günler :)
Hayatımızı onun hayatı gibi yaşamak ve yaşatmak için gerçekten kuran-ı kerimden sonra yol gösterici tek kaynak peygamberimiz s.a.v. efendimizin hadisidir. Bütün bu hadisleri en ince ayrıntısına kadar hataya düşmeksizin büyük bir titizlikle ve güzelliklerle hazırlanmış okunmaya değer güzel bir eserdir. RABBİM yazandan yayinlayandan ve dahi basandan ve bizlere sunandan razı olsun.
600 syf.
·70 günde·Puan vermedi
Uzun zamandır istediğim ve sonunda nasip olan Riyazü's Salihin'im... ️
Elimdeki eser sekiz ciltlik cep boy olan sevimli :) ve cantaya kolaylıkla sığan.. Gerçi çanta boyutum hiç ufak olmadı o ayrı mesele.

Önce konuya dair ayet ve açıklamasıyla giriş yapılmış. Sonra konu hakkında hadisler ve açıklaması (bazı hadisi rivayet eden sahabilerden de kısaca bahsediyor) en son hadisten öğrendiklerimizle kapatılmış. ️
Her ciltte ayrı ayrı konular var.
Ikinci cildi Işretün Nisa ile birlikte okuduğum için konular birbiriyle baglantılıydı.Aynı hadisleri tekrar etmiş oldum.

Aslında daha kısa sürede biteceğini umuyordum ama gerek yok buna dedim. :) yavaş yavaş..devamlı ...hissederek.... yaşayarak.... Ve şifa niyetine
Günlük dozumuzu alarak...

“İnsan neye yönelirse onun peşinden koşar.”

Buhârî, Bed’ü’l-Vahy 1
720 syf.
·Beğendi·10/10 puan
Kitabı Fikri Yavuz tercüme etmiştir . Hz Muhammed (Sallu Aleyhi ve Sellem) en güzel ifadelerle Allah'ı anıp ,O'na dua etmiş ve ashabına da nasıl dua etmeleri gerektiğini öğretmiştir .

İmam Nevevi bu kitabında, Kütübü Sitte de geçen hadisi şeriflerden seçerek, Peygamberimizin (sallallahu aleyhi ve sellem) hayatı boyunca yaptığı zikirleri ve duaları anlatmıştır.

Yüce Yaratıcıya ta'zim ,yüceltme ,dua etme ve isteme gibi duygular,insanın yaratılışından bu yana var olagelen duygulardır .

Kitapçılarda ,ticari gayelerle yazılan pek çok dua kitaplarına rastlamaktayız. Bu kitap ,farklı zamanlarda farklı ihtiyaçlarımızda nasıl dua etmemiz gerektiği hususunda sağlam bir kaynağa olan ihtiyacı giderecektir.
Bence kitabın en can alıcı yönü ;hadislerin sahih mi? Zayıf mı ?Olduklarının belirtilmesi ve kaynaklarının açıklanmasıdır.
595 syf.
·78 günde·10/10 puan
Allah'a hamd , Resûl-i Ekrem'ine , onun âl ve ashabına salât ü selam olsun.
İnsanlara dünya ve ahiret saadetini kazanma yollarını gösteren, zâhirî ve bâtinî edepleri elde etmemizi sağlayacak, iyiyi ve güzeli teşvik, kötüden ve çirkinden uzaklaşmayı temin edecek sahih hadislerden oluşan muhteşem bir kitap.
Konuları ayrı başlıklarla ve her konuyla ilgi ayete yer vererek yazılmış. Hadislerin sahabi ravileri, hadisin tercümesinden hemen sonra kısaca tanıtılmış.Böylelikle hem Sahabi hakkında bilgi edinmemiz sağlanmış.
Hadislerin hangi kitaptan alındığı belirtilmiş. Hadisten neler öğrenmemiz gerektiğini maddeler halinde anlaşılır bir dille yazılmış. Ayrıca hadislerin kitap içinde tekrarlandığı yerlere işaret edilmiş. Eser toplam 8 ciltten oluşmaktadır.
İlk konu başlığı da İHLAS ve Niyet
Niyetimiz Allah rızası doğrultusunda olup, okuyup amel etmek olsun.
Niyetimiz bizleri , sırât-ı müstakîme ulaştırsın.

Yazarın biyografisi

Adı:
İmam Nevevi
Tam adı:
Ebû Zekeriyyâ Yahyâ b. Şeref b. Mürî en-Nevevî
Unvan:
Hadis Alimi ve Fakih
Doğum:
Şam, 1233
Ölüm:
21 Aralık 1277
631’de (1234) Suriye’nin güneyindeki Havran bölgesinde Nevâ köyünde doğdu. Nevevî (Nevâvî), Havrânî ve dedelerinden Hizâm’a nisbetle Hizâmî nisbeleriyle anılır. Hiç evlenmediği halde adı Yahyâ olanların genellikle yaptığı gibi Ebû Zekeriyyâ künyesini almıştır. Nevevî ergenlik çağında ticareti sevmediği halde babasının dükkânında çalıştı ve bu arada çevresindeki âlimlerin derslerine devam etti. On sekiz yaşına girince babası onu Dımaşk’a götürüp Revâhiyye Medresesi’ne yerleştirdi. Orada Ebû İshak eş-Şîrâzî’nin Şâfiî fıkhına dair et-Tenbîh ve el-Müheẕẕeb adlı eserlerini ezberledi. İki yıl sonra babasıyla birlikte hacca gitti, dönüşte Medine’de bir süre kalarak oradaki âlimlerin derslerine katıldı. Kütüb-i Sitte’den başka İmam Mâlik’in el-Muvaṭṭaʾ, İmam Şâfiî, Ahmed b. Hanbel, Osman b. Saîd ed-Dârimî, Ebû Avâne el-İsferâyînî ve Ebû Ya‘lâ el-Mevsılî’nin el-Müsned, Dârekutnî’nin es-Sünen, Ahmed b. Hüseyin el-Beyhakī’nin es-Sünenü’l-kübrâ, Begavî’nin Şerḥu’s-sünne, Humeydî’nin el-Cemʿ beyne’ṣ-Ṣaḥîḥayn ve Hatîb el-Bağdâdî’nin el-Câmiʿ li-aḫlâḳı’r-râvî ve âdâbi’s-sâmiʿ adlı eserlerini çeşitli hocalara okuyarak icâzet aldı. Hadis ilmindeki hocaları kendisinden birçok hadis kitabını dinlediği Ziyâ b. Temmâm el-Hanefî, Ṣaḥîḥ-i Müslim’i okuduğu Ebû İshak İbrâhim b. Ömer el-Vâsıtî, on yıl boyunca daha çok Ṣaḥîḥ-i Buḫârî ve Ṣaḥîḥ-i Müslim hadislerinin şerhi konusunda faydalandığı İbrâhim b. Îsâ el-Murâdî el-Endelüsî ve Ebü’l-Ferec İbn Kudâme gibi muhaddislerdir. Fıkıh ilmindeki hocaları arasında İshak b. Ahmed el-Mağribî, Dımaşk müftüsü Ebû Muhammed Abdurrahman b. Nûh b. Muhammed el-Makdisî, Ebü’l-Hasan Sellâr b. Hasan el-İrbîlî, fıkıh usulü okuduğu kadı Ebü’l-Feth Ömer b. Bündâr et-Tiflîsî ve gramer okuduğu âlimler içinde İbn Mâlik et-Tâî bulunmaktadır. Nevevî kendini yetiştirdikten sonra talebe okutmaya ve 660 (1262) yılından itibaren eser vermeye başladı. Kendisi de pek çok âlim yetiştirdi. Hayatının son altı yılında ondan hiç ayrılmadığı için “Muhtasarü’n-Nevevî” lakabıyla anılan İbnü’l-Attâr Ebü’l-Hasan Alâeddin Ali b. İbrâhim ed-Dımaşkī bunların en tanınmışıdır. Diğer talebeleri arasında İbn Ferah el-İşbîlî, Bedreddin İbn Cemâa, kadı Ziyâeddin Ali b. Selîm el-Ezraî, Yûsuf b. Abdurrahman el-Mizzî, kādılkudât Şemseddin İbnü’n-Nakīb Muhammed b. İbrâhim ve Ebü’l-Fidâ İbn Kesîr’in babası Ebû Hafs Şehâbeddin Ömer b. Kesîr gibi şahsiyetler vardır. Çeşitli medreselerde hocalık yapan Nevevî, 665 (1267) yılında Ebû Şâme el-Makdisî’nin vefatıyla boşalan Eşrefiyye Dârülhadisi şeyhliğine getirildi ve ölümüne kadar bu görevini sürdürdü. Nevevî, kendisine “sefer izni” çıktığını söyleyerek hocalarının kabirlerini ve tanıdıklarını ziyaret etti, kitaplarını medreseye vakfetti, Kudüs’ü de ziyaret edip köyüne döndü ve 24 Receb 676’da (21 Aralık 1277) Nevâ’da vefat etti.

Zehebî’nin “hadis âlimlerinin efendisi” dediği Nevevî hem hadis hâfızı idi hem de hadis ilimlerinde otorite sayılıyordu. Sahih hadisleri zayıf ve uydurma rivayetlerden kolayca ayırır, râvilerin durumlarını, hadislerde geçen garîb kelimeleri çok iyi bilirdi; hadislerden fıkhî hüküm çıkarmada mahirdi. Şâfiî fıkhında devrinin en büyük âlimi kabul edilmekteydi. Bu mezhebin esaslarını, bir meseleye dair sahâbe ve tâbiîn âlimlerinin neler söylediklerini, hangi noktada birleşip hangi noktada ayrıldıklarını ezbere biliyordu. Tartışmadan hoşlanmazdı; fakat hocalarının Şâfiî mezhebine veya sünnetin açık hükmüne aykırı bulduğu görüşlerini eleştirmekten çekinmezdi. Nevevî öğrencilik yıllarında tıp tahsil etmek istemiş ve İbn Sînâ’nın el-Ḳānûn’unu okumaya başlamış, ancak bunalıp sıkılınca bunun tıpla uğraşmaktan kaynaklandığını anlayarak tıpla ilgili eserleri elinden çıkarmıştır.

Nevevî evliliğin kendisini meşgul edeceği düşüncesiyle hiç evlenmemiştir. Esasen dünya zevklerine ve rahat yaşamaya önem vermezdi. En büyük ibadetin samimi bir niyetle helâlleri ve haramları öğrenmek olduğunu söyleyerek kimseden para almaz, görev yaptığı medreselerden kendisine verilen aylıkla kitap alır, daha sonra bunları o medreseye bağışlardı. Haksızlığa boyun eğmez, doğru bildiğini söylemekten, yöneticileri uyarmaktan çekinmezdi. Memlük Sultanı I. Baybars’a çeşitli mektuplar yazmış, bu mektupların bir kısmını âlimlere de imzalatarak ortak bir dilekçe halinde sunmuş, ondan kıtlık yüzünden sıkıntı çeken Dımaşk halkına kolaylık göstermesini, ağır vergilerle onları zor durumda bırakmamasını istemiştir. Moğollar Suriye’ye saldırdığında memleketi savunmak için halkın bir kısım emlâkini elinden almak isteyen ve bu sebeple âlimlerden fetva talep eden halifeye karşı çıkmış, Baybars’a karşı gösterdiği bu tavrından sonra şöhreti yayılmış ve eserlerine büyük rağbet gösterilmiştir. Zehebî, Nevevî’nin iyiliği tavsiye edip kötülükten sakındırma konusunda benzeri bulunmadığını, azla yetinip basitçe giyinen vakur ve heybetli bir kişi olduğunu söylemekte, talebelerinden İbn Ferah el-İşbîlî de onun ilim ve görev sorumluluğu taşıyan bir âlim olduğunu belirtmektedir.

Yazar istatistikleri

  • 399 okur beğendi.
  • 3.626 okur okudu.
  • 1.125 okur okuyor.
  • 1.922 okur okuyacak.
  • 118 okur yarım bıraktı.

Yazarın sıralamaları