“Ne kadar az bilirsen o kadar iyi uyursun”der Gorki.
İzahı Sartre yapar; “uyursan gece biter, uyumazsan sen.” Son noktayı Freud koyar: “ Çok uyumak kaçmaktır, uyumamaksa yakalanmak.”
Bir gece..
Gecede bir uyku..
Uykunun içinde ben..
Uyuyorum,
Uykudayım,
Yanımda sen.
Uykumun içinde bir rüya,
Rüyamda bir gece,
Gecede ben..
Bir yere gidiyorum,
Delice..
Aklımda sen..