Bir kere korku kültürü içerisinde işleyen toplumlarda en önemli birinci değer; güç!güç!güç!O nedenle refah artarken, gücü elinde bulunduranların refahı artıyor.Öbürlerinin refahını artmasına pek imkan vermezler güçlüler bunu görüyoruz.
Ben büyürken, gelişirken,kendim olma konusunda herhangi bi destek görmemişim.O zaman sürekli benim yaşadığım bir yönlendirme, özünden yabancılaşma ve bir gerçek yaşama, kendine özlem duyma durumu var.