Ölüleri neden yaşayanlardan bu denli uzağa gömdüklerini sormuştu babasına. "Ölüm çoğu kişi için korkutucudur. Kendileri ile sonsuzluk arasında biraz mesafe olmasından hoşlanırlar. Hem de ölüler bir mahremiyet bölgesini hak eder. " demişti babası bir gülümsemeyle.
Nihayetinde yaşamına devam etmek zorundaydı. Kaçmak gerektiğinde kaçacak, savaşmak gerektiğinde savaşacak, zamanı geldiğinde de çayırkuşu gibi ölecekti.