Garip, absürt yorumlar dolanıyor ortalıkta. Milliyetçilik, kürtçülük vs yapayım derken iyice saçmalayan bir güruh. Neymiş, İsrail zulmüne sessiz kalıyorlar çünkü topraklarını satmasalarmış, çünkü Arap, çünkü Rojava'daki kurtlere niye sessiz kalınıyormuş gibi saçma sapan yorumlar ve nicesi... Olayı sadece dine, ırka vs indirgeyen, yıllarca İsrail hegemonyasının Filistin topraklarında sürdürülmesinden bihaber yaşayan bu aptal güruhun vicdanlarını yoklamalarını isterdim.
Elias Canetti'nin Körleşme kitabını bilir misiniz ? Ben okurken zevkten dört köşe olmuştum. Şöyle bir cümle geçer kitapta: "Ölüm hepimizin mutlak sonuydu, ama önce cahillerin başına gelmeliydi." ve şöyle diyor Tolstoy, "acı duyabiliyorsan canlı, başkalarının acısını duyabiliyorsan insansın." İnsanlığınıza tüküreyim.