İnsan, hiçbir şey yapmadan kendi kendine gelen bir mutluluk enerjisine sahip değildir. İnsan bir şey yaparak (görerek, seyrederek, dinleyerek, yiyerek, tadarak) mutlu olur. Sağlıklı ve mutlu bir kişinin bütün etkinliklerini kısıtlarsak, temel gereksinimlerini (hava, su, yiyecek, barına vb.) karşılamakla birlikte bunlar dışında hiçbir şey yapmasına müsaade etmesek, o kişi bir süre sonra mutsuz biri haline gelir.
Depresif düşünce sistemi şöyle çalışır: ... "Bir şeye sahip olmazsam onu kaybetme riskim de olmaz." ve "Hiçbir şey kazanamayacaksam bari elimdekini koruyayım."