Hâkim yaklaşımları eleştirmek kolaydır. Ama unutmayın, bölgemizi anlamak için içeriden bakan çerçeveler ve yaklaşımlar inşa etmeyi başaramadığımız için aslında bundan kısmen biz de sorumluyuz
"...Hepiniz ama hepiniz bu katliamın sorumlularısınız. Bilseydiniz, eğer bilseydiniz... Kılıçlarınızı nasıl bileyeceğinizi bilseydiniz Bağdat'ı koruyabilirdiniz.."
Kılıcın gölgesindeki kelime korkak ve değersizdir, Abdülaziz. Akide ve tarihe zıt tavrına mazeretler arar hep. Öyle bir kelimenin anbean içi boşalır, ruhu yok olur. Sonra bakmışsın o da eşin dostun kellesini uçuran bir kılıca dönüşüvermiş. Galiplerin, mağlupların akıllarını ve ruhlarını çelmek için kullandıkları bir araca dönüşüvermiş.