R.

Puan vermedi·352 syf.··
2026 10. kitabı
Kitabı sonuna kadar okumayı bir şekilde başardım ama beğendim mi, hayır. Bu, yazardan okuduğum ikinci kitaptı ve şimdiki zamanla yazılmış kitaplarla aram pek iyi değil. Okumak benim için zorlaşıyor. Saatlerdir okuyormuşum gibi hissedip 10 sayfa anca okuduğumu fark ediyorum ve kitaba olan ilgim oldukça azalıyor. Bu da bitirmemi zorlaştırıyor. Kitabın konusu sevebileceğim bir şey olmasına rağmen yazılma şekli beni hiç tatmin etmedi. Romantikten çok erotik bir kitap okuyormuşum gibiydi ve bence gereksizdi. Bunun yazardan okuduğum ikinci kitap olduğunu söylemiştim ve muhtemelen son kitaptı da. Çünkü kitap konusundan ziyade yazarın yazdığı şeyler, kendi düşüncelerini okura geçirmeye çalışıyormuş gibi hissettirdi bana. Bugün, Bu Gece, Yarın'ı okurken de böyle hissetmiş ve tek kitaplık bir şey olabileceğini düşünmüştüm ama hayır, belli ki öyle değil. Yazarın düşünce yapısını ve eleştirmek istediği şeyleri anlıyorum ama okuduğum her iki kitabında da erkeklerin cinsellik açısından yaşa bakmaksızın tecrübesiz ya da yetersiz olması, kadınlarınsa tam tersi olup erkek karakterlere baskın olması bir yerden sonra absürt geldi. Hadi diğer kitabındaki karakter lise çağında bir çocuktu, ona neyse diyebilirim ama gençlik dönemlerinde aşırı popüler olan ünlü bir Hollywood yıldızının bu kadar kötü olup kendinin farkında olmaması? Çok düşük bir olasılık. Ve kitabın yarısından çoğu bu olaya odaklı. İster istemez inandırıcılığı daha da azalıyor. Bunun dışında beni çok daha fazla rahatsız eden özel bir neden var: yazarın sürekli Yahudilikten bahsetmesi. Yerli yersiz her yerde dinden bahsediyor ve bunu normal bir şekilde de yapmıyor. Karakterler öncelikle başka bir Yahudiyle (yani diğer ana karakterle) bir araya geldiklerine oldukça şaşırıyorlar. Sonra da dinleri yüzünden ne kadar
İş mi? Aşk mı?Rachel Lynn Solomon · Yabancı Yayınları · 202617 okunma
Kitaplarım ve Ben isimli okura yanıt verildi
R.
bu kitapta da aynı şekilde göze sokuyor dini. Özellikle yine kadın karakter, adından Yahudi olduğu hemen anlaşıldığı için çocukluğundan beri birçok sorun yaşadığını söyleyip duruyor. Dediğin gibi çeviri kitaplar çok yaygınlaştığından sürekli birçok dinden şeyler okuyoruz ama çoğu yazarın dinini, düşüncelerini bilmem. Kitabı bitirdikten kısa bir süre sonra böyle şeyleri unutuyorum çünkü ama bu yazarın yazdıkları çok abartı. İnsanı boğuyor bir süre sonra. O kadar tekrarlıyor ve mağdur edebiyatı yapıyor ki unutmak mümkün olmuyor. Dini çıkarsak bile konunun ele alınış şekli yüzünden okumaya değmeyeceğini düşünüyorum. Böyle demek de istemezdim ama bu kitaba para vermek yerine çok daha iyi şeyler okunabilir kesinlikle. Ve bir faydam olduysa ne mutlu bana ^^
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Puan vermedi·328 syf.··
2025 50. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 28 Ağustos 2025 21:14
Bu seriye olan ilk yorumumu üçüncü kitaba yapıyorum. Aslında hiçbirine yapmak niyetinde değildim ama bu kitaptan sonra küçük bir iç dökme seansı yaşamam gerektiğini fark ettim. Öncelikle bu seriyi öyle üst düzey mantık ya da konu arayarak okumamanız gerekiyor. Nitekim ben de öyle yaptım. Mantık aramayarak okunduğunda bazı şeyler daha komik ve kabul edilebilir oluyor genelde ama sanırım ikinci ve üçüncü kitabı aynı ay içerisinde okumuş olmak beni seriden soğuttu. Daha doğrusu okurken sıkıldım. Erkek karakterlerin hep birilerini seviyor oluşu ama kadınlar Kismet Beach'e gelene kadar normal hayat akışlarına devam ediyor oluşları, kadınlar geldiği andan itibarense peşlerinden asla ayrılmamaları gerektiğinden daha bir abartı gelmeye başladı. Serinin bir konsepti olduğunu anlıyorum ama aynı şeyi anlatmak için 5 kitap yazmak... Kız kardeşlerinin kitabının konusunu okumadım ancak onun da farklı bir şey vadedeceğini sanmıyorum pek. Kitabın özellikle ortalarında çok sıkıldım ve kitap az sayfalı olmasına rağmen birkaç gün elimde süründü. Yazarın cinsellik yazma arzusunu anlayabiliyorum ancak cinselliği kaldırdığımızda geriye 100 sayfa ancak kalıyordur sanırım. Onda da hep arzu, şehvet vb. imalar var. Küçük kasaba, büyük aile içeren kitapları normalde çok severim ama bu seri aynı tadı vermedi bana. Karakterleri sevmemiş de değilim bu arada, ama yine de yerine oturmayan çok şey var kafamda. Bir de tabii Banks var. Bu karakter için oluşturulmak istenen havayı da anladım ama abartının da abartısı bir karakter yazılmış bana göre. 15-16 yaşlarında bir ergen olsa davranışlarını anlayacağım ama koca adamın yaptığı saçmalıklar okurken beni bayağı bir sıktı ve komik de bulmadım ne yazık ki. Hem de yaptığı hiçbir şakayı ya da kumpası. Bu yüzden onun kitabını okumayı düşünmüyorum. Aslında
İstisnaAdriana Locke · Nox Yayınları · 2025123 okunma
Lapis isimli okura yanıt verildi
R.
Merhaba :) Maalesef bu kitaptan 1-2 ay sonra okumuştum Foxx'u da ama aynı dediğin gibi fos çıktığından ve saçmalığına sinirlendiğimden yorum yazmayı ertelemiştim, sonra da unutmuşum şu an fark ediyorum 😅 Banks hakkındaki yorumlar gerçekten düşündürücü ama hala aynı fikirdeyim, kitabını da okumadım zaten. Dayanabileceğimi sanmıyorum😂
10/10
·415 syf.··
2023 9. kitabı
Aşk Hipotezi'nden sonra yazarın bizde çevrilen bütün kitaplarını okudum. Yazarı okuyanlar da bilir, her kitabında benzer temalar ve kadın karakterin uzun zaman kendinden nefret ettiğini düşündüğü erkek karakter bulunuyor. Yine de farklı bölümler, kişilikler ve olay örgüleri kitapların zevkle okunmasını sağlıyor. En azından benim için hep öyle oldu ama hiçbir kitabı da Aşk Hipotezi'nin yerini tutmadı. Ben de bundan sonrakilerin hep bir alt basamakta kalacağını kabullenerek okumaya devam ettim, ta ki bu kitaba kadar... An itibariyle yazarın en sevdiğim kitabı Aşk, Teorik Olarak. Özür dilerim, Adam Carlsen. Seni hala çok seviyorum ama Jonathan Smith-Turner tarafından büyülendiğimi itiraf etmek zorundayım. Kitap her şeyiyle çok güzeldi. Olay akışı, gidişat, yan karakterler... Elsie ve Jack arasındaki diyaloglara bayıldım ve birçoğunda kahkaha attım. Normalde nefretten aşka konusunu işleyen kitaplarda bu nefret gerçek bir nefret olmaz ya da geçmişte ikili arasında yaşanan bir olaydan kaynaklandığı için nefret aslında yanında birçok duyguyu da barındırır ama bu kitapta öyle hir şey yoktu ve Elsie'nin nefretini gerçekten hissettim. Yaşadığı hayal kırıklıkları ve zorluklar kalbimi acıttı. Gerçeklerin açığa çıktığı o sokak sahnesinde gözlerimin dolduğunu ve yazıları net göremediğim için kitaba biraz ara verdiğimi de itiraf etmeliyim. Kısacası duygudan duyguya koştığum, her şeyi derinlemesine hissettiğim bir kitap oldu. Jack, öyle güzel bir karakter ki kitaptaki bütün diyaloglarını alıntı olarak atmayı düşünmedim değil. Evet, akademik dili bir tık fazlaydı ama sanırım artık alıştığımdan okuduklarımdan bir şey anlamasam da pek takılmadım ve oraları hızlı hızlı geçtim. Sıkılmadım da çünkü esas olaylar gerçekten çok sürükleyiciydi. Kitabı elimden bırakamadım desem
Aşk, Teorik OlarakAli Hazelwood · Nemesis Kitap · 2023997 okunma
R.
23.08.2025 - Güncelleme: Kitabı, Elsie'nin Greg ile anlaşmışken Jake'e aşık olması dışında tamamen unuttuğum için tekrar okudum ve... yine bayıldım. Belki kitabı ilk kez okuyor olsaydım şu an 10 yerine 9 puan verebilirdim ama puanı değiştirmek yerine yorum atmanın daha doğru olduğunu düşündüm. Akademik oyunlar, manipülasyonlar, Jack ve Elsie arasındaki karmaşa... Öyle bir sarıyor ki sıkılmadan bitiriveriyorsunuz. 9 puana düşürme sebebim, Greg her ne kadar Elsie'nin gerçek sevgilisi olmasa da başta Jack'in ona karşı tavırlarını uygunsuz bulmam. Herhangi bir harekette bulunmasa ve hisleri için kendinden utandığını söylese de bilmiyorum içimde ufak bir sıkıntı olmadı değil ama bunun, kitabı gözümde değiştirmesine izin vermeyi reddediyorum. Kitabı baştan okumak içimdeki Ali Hazelwood aşkını coşturdu sanırım, çünkü yakın zamanda (özellikle de şu anda filmi çekiliyorken) Aşk Hipotezi'ni de tekrar okumayı düşünüyorum.
4/10
·352 syf.··
2024 29. kitabı
Kitabın ilk 100 sayfasından o kadar bir şey anlamadım ki, sorun bende mi diye düşünmeye başladım. Yazar, resmen kendi düşüncelerini empoze etmek için kitap yazmış ama bunu keşke Romantik Komedi adlı bir kitapta yapmasaymış. Zira kitabın komediyle yakından uzaktan alakası yoktu. Romantiklikle de olduğuna inanmıyorum, erkek ana karakterden çok kadının iş arkadaşlarını okuyoruz çünkü. Skeçler ve kadının iş hayatı, sürekli bir şeyler ispatlamak istercesine konuşması, erkek karakterle her konuşmasının uzun paragraflardan oluşması ama aslında çok manasız olması... Düşündükçe sinir basıyor gerçekten. Bir 100 sayfa atlayıp ne olduğuna bakmak istediğimde iki yıl aradan sonra ilk kez karşı karşıya geldiklerini gördüm ve devam etmeme kararı aldım. Vaktimi böyle bir şey için harcadığım için hem sinirli hem de üzgünüm. Kitabın ismi ve kapağının verdiği beklentiden sonra büyük bir hayal kırıklığı yaşıyorum.
Romantik KomediCurtis Sittenfeld · Artemis Yayınları · 202481 okunma
ayşbğ isimli okura yanıt verildi
R.
Çok iyi anlıyorum seni 😂 Aslında bu yorumu yazdıktan sonraki gün sırf sonunda ne olduğunu görmek için 260'lara atlayıp (buluştukları bölüm) oradan sonrasını okumaya karar verdim ve atlaya atlaya okudum. Okuduktan sonra puanımı 4'e çıkardım, öncesinde 2 puan vermiştim. Puanı çıkarmamın sebebi de erkek karakterin hatrı 😂 Sonuna kadar kadın karakteri alttan alıp paragraflarca anlattığı şeylere ona uyarak cevap verdi, yazık. 😂