"Âşık olmak, göz nereye düşerse düşsün, Sevgili'den bir iz görmektir; dağ Onun boyu olur, ova Onun nefesi, deniz Onun bakışının yansıması... Gönül hiçbir sığınakta huzur bulmaz, yalnızca Onun varlığının gölgesinde dinlenir..."
|Baba Tâhir
"... Hâlbuki aşkta vuslat olmaz, aşk için ne lazımsa yapılır ama kavuşmayı planlamak ticaret sayılır, bu nefsini düşünmektir...
Yani beklentisiz bir şekilde, sevgiliden hiçbir şey talep etmeden, bir iltifat veya aferin dahi almadan sadece onun tarafından bilinmenin yetmesidir esas olan. Kölelerin en ucuzu saysın yeter makamında bilinmek... Onun için ağladığını ve yandığını bilsin, sadık aşk sahibi olduğunu bilsin yeter şuuruyla samimi bir gayret içinde olmak..."