Genki Kawamura'dan okuduğum 2. Eser. #milyondolarlıkadam kitabından daha çok sevdim üstelik.
Çok kolay okunabilen, zaman zaman felsefi düşüncelere iten, ismin bilmediğimiz ana karakterimiz ile sık sık empati yaptığımız bu kitap 2025 okumalarıma kesinlikle izini bıraktı. Eğer kısa zamanda öleceğinizi öğrenseydiniz; bir gün daha yaşamak için Şeytan ile anlaşma yapar mıydınız? Kitabın asıl konusu bu olsa da kitap sadece ölüme ve şeytanla karakterimizin anlaşmasına değil aile kavramına, sevgililik ve arkadaşlık kavramlarına, yaşamın olmazsa olmazlarına, insanlara olan tutumumuza, hayvanlara ve bu dünyada bizimle var olan diğer varlıklara olan tutumumuza bir ışık tutuyor. Şeytan ana karakterimizden her gün bir şeyi silmesini istiyor. Saat kavramı, telefonlar... Her gün bu şekilde bir şeyleri silerek yaşamak mümkünse acaba hayatımızın sona ermesi pahasına silmeye yanaşamayacağımız bir şey var mıdır? Telefonsuz yaşanır mı? Peki saatsiz? Filmler ve müzik olmadan? Bir düşünün...
Kitapta ilgimi çeken diğer bir konu da kitaptaki karakterlerin adını bilmeyişimiz oldu. Sadece postacı ana karakterimizin şu anki kedisi Lahana'nın ve ölen diğer kedisi Marul'un bir adı var. Belki de kitaba adını veren kedilerin yok olması düşüncesi bu sebeple kıymetliydi. Bir gün daha yaşamak uğruna kedilerden -aslında daha acısı kendi kedisinden- vazgeçebilir miydi? cevabı okuyarak bulabiliriz ancak. şimdiden iyi okumalar dilerim efendim.