Anlamak niçin suç olsun ?Anlamak; bütün derdimiz o değil mi ? Bütün insanlığın derdi o değil mi?Fakat anlayabilsek,anlayabilsek.Anlamanın ne kadar güç olduğunu kavrayabilsek.
Böylece belâ geldiği zaman,boşlukta,yoklukta ilerleyen bir ok gibi çarpacak bir şey bulamamalı.Herşeyi, o şey daha elden gitmeden elden çıkmış görmeyi bilmeliyiz.Bu acı bir kere çekilir.İlerisi rahatlıktır.İlerisinde ermişlerin çelik kayalarla çevrilmiş sütliman durgunluğu,olgunluğu vardır.Her şeyi elden gitmiş bilmeliyiz.Bunu böyle bilmek o şeyi vermek midir?Bunu böyle bilmek o şeyi tutmaktır.Bu kuvveti bir sır gibi birbirimize bile söylemeden teker teker içimizde saklayalım.