Olgun insan kendi sorunlarının,kendi stresinin sorumluluğunu başkasına yüklemez;sorunlarıyla yüzleşir ve etki alanı içinde yöntemler,stratejiler geliştirerek onları çözmeye yönelir.
Kendi özüyle barışık insan iyi eş olur . Kendiyle barışık kişi kendini BİZ’in içinde tanımlar. Kişisel seçimleriyle kendini var eder ve yaşamında kendisi olarak yaşar.