Batıda Ölümün Tarihi 'ni bu sabah bitirdim İlk okuduğumda yarım kalmıştı Bu defa , okumakta olduğum Korku Tarihi içine aldım ve bitirdim Şu tespit canımı çok acıttı doğrusu ; Eskiden ölüm karşısında matem tutmak yasa girmek bir gereklilik olarak kabul edilirken ve hatta yüceltilirken bugün özellikle Batılı toplumlarda bir hastalık hali bir histeri olarak görülmeye başlanmıştır Yas hastalıklı matem sıkıcı bir haldir Matemi olanın yanında fazlaca durmak moral bozukluğu yapar mod düşürür gerek yoktur Zaten artık eskisi gibi bir yas süreci de olmamaktadır Ne doğru değil mi ❓️ maalesef yazarın saptaması... Kendi toplumumuz üzerinden bakalım , Batıya gitmeye bile gerek yok , eskiden cenaze var diye 3 gün tv açmaz iken bugün cenaze evinde oturmaktan bunalıp sıkılanlar ölümden ve ölenden konuşmaktan psikolojisine iyi gelmediği için imtina edenler var Kendimden biliyorum ; Biz ailecek çok fazla Ölüm gördük maalesef Neredeyse tüm ailemi kaybettim diyebilirim Ama en ziyade Babacığım ve kuzenim Nilay beni etkiledi sanırım İşte o dönemde uzun süre yastan çıkamayıp , psikolojik tedavi gördüğüm için hatta halen dahi biraz içe dönük ve pesimist bulunduğum için , kaybettiğim benimle görüşmek istemeyen insanlar oldu halâ da varlar... Bunun sanırım günümüzde ; hedonizm ile hep mutlu olmak neşeli görünmek ne yaşanırsa yaşansın önce kendini öncelemek... gibi moda olan mefhumlarla da alakası var Kitabı okurken işte bunları çok fazla düşündüm ve ilk okuduğum yarım bıraktığım bu kitabı , bu defa bu hislerle bitirdim Bu kitabı Ölüme ve Hakikâte cesareti olanlara tavsiye edebilirim... İdrâk ediniz