Okuduğum ilk yunan yazardır. Çoğunlukla aldığım kitapların açıklamasını okumuyorum.(isim,kapak ve yazara göre alıyorum) bu kitabın ise ismi için almıştım ama ismi ile kitabın alakası yok en azından herkesin bildiği "zorba" için.
Kitaptaki "zorba" ise özgür olmayı isteyen birisi.
Ana karakterimizin birisi olan Patron"un(benim kitaptaki en sevdiğim karakter) arkadaşı ile vedalaşması ile başlıyor kitap. Patron arkadaşının vedası ile üzülürken, ynına zorba geliyor. Onun en yakın arkadaşı olacak zorba. Ben bu iki arkadaşın dostluklarını çok sevdim, onların sevgi do
Zorba'nın felsefesini okuyoruz aslında, onun geçmiş hayatını, maceralığını, dinini, düşüncelerini, çalgısı, ölüm vb. konularda düşüncelerini
Kitap çoğunlukla sohbet üzerine gidiyor. Zorba ve Patronun ne kadar Patron zorbanın anılarını düşüncelerini dinlemeyi sevdi ise bizde okumayı sevdik onun kafasını anlamaya çalıştık. Her ne kadar Patron o kadar kitap okusa bile hâlâ zorba'yı tam anlamış değil.
Ben Zorba'nın kadınlar hakkındaki düşüncelerini hiç sevmedim. Bir sayfada kadınları överken diğer sayfalarda kadınları aşağılıyor. Kitapta çok fazla "dul" meselesi dönüyor. Bundan sıkılmıştım. Zorba bir kadının daha doğrusu onu tasviri ile bir dulun gece tek başına vakit geçirmesini günah olduğunu düşünüyor. Çoğunlukla kötü anıyor kadınları
Yazarın türkler den de bahsetmesi sevdim. Kitapta yunun mitolojisi de geçiyor, kitapta çok az da olsa bilgi sahibi oluyoruz
Patron un arkadaşları ile mektuplaşması okumak çok güzeldi. Çok değer veriyor onlara
Kitabın sonu da güzeldi, zaten çok öngörülebilir bir sonu var. Zorbanın en değerli eşyasını Patrona vermesini çok sevdim ve duygulandım. Ve bu ikisinin ayrılmadan önceki son gecesini de