5/10
·376 syf.··
2026 61. kitabı
Hadi dedim gizem, gerilim, polisiye de yeni yazarlara yöneleyim de ufkumu açayım, aman açmaz olaydım da ufuksuz kalaydım.:)) İlk olarak; Kitap çoklu anlatıma sahip ve kimden kime geçiş yaptığı ayrıştırılmamış. Bir Evie okuyoruz, bir Cleo, arada bir avukat sonra hop bir bakmışsın seriye adını vermiş ama dedektiflikten çok aşk karmaşasına düşmüş Stephanie. İkinci olaraktan; Bu ne beceriksiz, ne saçma, ne acemice bir cinayet soruşturması ve mahkeme süreciydi öyle. Markı tanıyan, adamın karakterine şahitlik edecek yada analiz edecek kimse yok mu? Çifti bir arada gören, ilişkilerinin dinamiğine şahitlik edecek kimse yok mu? Katilin ve maktulun geçmişindeki şüpheli olayları, kişileri ve çocukluklarını araştırıp işe yarar bir kanıt elde edebilecek kimse yok mu? Kimse yok mu söyleyin yani yok mu??:)) Neyse delirmeden devam ediyorum. Sakinim, sakiniz, sakin,…. Seriye adını veren dedektif, katilin kocasına şans eseri kafede denk geliyor, ordan araştırıp adamı buluyor, konuşturuyor da bir iki delil buluyor falan, böyle saçmalık mı olur ya!!! İngiliz polisiyelerinde yetersiz ve keskin zekasız soruşturmalara aşinayım ama bu kadarı da fazlaydı bence. Bir üçüncüsü; Dedektif Stephanie nin kitaptaki hiçbir olayda baskınlığının, artısının ve yaptırımımın olmaması olamaması, sadece eski sevgilisi ve iş arkadaşı olan Gus la saçma ilişkilerinin sorunlarını okuyoruz. Bir döndücüsü; (söz bu son anlaşılan o ki çok içimde biriktirmişim, devam edersem ardı arkası kesilmeyecek) Kitabın nerdeyse başından beri belli olan gizemi, gereksiz ve germeyen gerilimi, hiçbirşeyi çözemeyen, başarısız olan polisiyesi ve saçma bir şekilde kötünün amacına ulaştığı ama yine de mutlu olamadığı hatta belki bundan da yırtarım belli mi olur dediği sonu. Te Allahım, ya sabır ki ne sabır,… Kitabı sevmedim,
1000Kitap
İşte Böyle BaşlıyorRachel Abbott · The Kitap · 0280 okunma
10/10
en çok üzüldüğüm kitaptır harry potter serisinde. en uzun kitaptır aynı zamanda. ikinci kez okurken, bildiğim bir sonun hiç olmamasını istediğim için harry'ye çat pat yapıştırasım geldi çokluk. tamam evet, mr. weasley i kurtarılmasına vesile olmuş olabilirsin. neden hiç büyüklerine fırsat vermiyorsun birazda onlar işi götürsün değil mi? canım sirius senin yüzünden öldü al bakalım. kitabın direk finaline geçtim ama gerçekten, harry kadar bende bu gerçeği kabul edemiyorum. üstelik, sirius'un ona verdiği o aynayı bölüm sonu canavarı gibi en en sonda bulmuş olması, kalbimi çok kırıyor. eğer o paketi çok önceleri açmış olsaydı, şömineyi kullanmayacak, kreacher pisliğinin yalanına maruz kalmayacaktı. neyse sakinim.. bu kitap üzüntü ile kızgınlık arasında gidip gelen bir kitap bence. o yüzden en çok kızdığım kişi harry iken, ikincisi tabiki dumbledore. bu kadar uzak ve bilgisizce neden sonuç ilişkisi kurdurmadan yeniyetme bir çocuğa sadece denileni yap dersen, tabiki yapmaz. keşke azıcık anlatmış olsaydı, siriusta ölmezdi belki... ayrıca dumbledore, hala söylemediklerin var. hala bildiğin ama sakladığın şeyler var ve korkarım asla tam açık etmeyeceksin bunları. o kadar sinir bozucu ki..
Harry Potter ve Zümrüdüanka YoldaşlığıJ. K. Rowling · Yapı Kredi Yayınları · 201832,5bin okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
5/10
·360 syf.··
2026 25. kitabı
Evettt çok övülen bu kitabı sonunda okudum ve inceleme yazmazsam içimde kalır. Açıkçası neden bu kadar sevilmiş anlam veremedim.Evet güzel ve akıcı başladı ama okurken sanki yazar bir yerde tıkanmış da iteleyerek okuyoruz hissi de yok değil gibiydi.Bazı şeyler çok ama çok tahmin edilecek şekilde yazılmış.Ölüm karakteri neden böyle yazılmış Neyse sakinim:))Bir iki ters köşe demeye bin şahit ister yerler vardı ama çok da tatmin edici değildi.Vesselam sevmedim ama diğer kitaplara göz de atabilirim çünkü merak unsuru tek güzel yanı
BelladonnaAdalyn Grace · Artemis Milenyum · 20231,194 okunma
Puan vermedi·312 syf.··
2026 25. kitabı
Sakinim yaa bir şey yok, bir şey,bir şey yok, bir şey yok, bir şey yok, bir şey yok, bir şey yok, bir şey yok :)) Her zaman ki vi ablamız gerçek üstü insan yazmış
Artık Rol YapmıyorumVi Keeland · Yabancı Yayınları · 2025244 okunma
9/10
·456 syf.··
2026 74. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 05 Mayıs 2026 19:14
Selamlar. Uzun zamandır asker konulu kuegulara piyasada ara verilmişti. Ozlemedim dersem yalan olur. Asker konulu kurgularda en çok tim olayını seviyorum. Sevgili @melin.sogut bu açlığımızı fark etmiş gibi tamda en sevdiğimiz türden bir kitap yazmış. Ay iyi ki de yazmış. Malum bir insan iyiyse ve belirli bir yaşa geldiyse hani başkası kapmasın da biz bunu evlendirelim tarzında bir sürü insan olur etrafında. Hah işte Mahir tamda o kişi. Alayın gözde bekarı! Lakin kendisi uzun zamandır rüyalarında bir peri kızı görüyor. Kim derdi ki rüyalarının peri kızı, bir operasyon sonrası döndüğü revirde onu bekliyor? Geleli kızımız Ayperi'ye kendisi Sadece ayakları üstünde durmaya çalışan genç bir hemşire. Ancak toplumun gereksiz baskısı ve hayatında kimse yok benimle ol diyen askerlerden bıkmış. Malum hayatında kimse yoksa benim olabilir salaklığı bir çok erkekte bulunuyor! Tamam, tamam sakinim. Tabii ortalık bu kadar karışıkken anlaşmalı evlilik muhabbeti oluyor. Lakin aşk bu hiç durur mu? Elbet bir yolunu bulacaktır. Bu timde ki favorim Mülayim. Adamın hassosu! Kendisi iki gözümün çiçeğidir. Biliyorsunuz benim yan karakterlere düşmek gibi bir huyum var. Mert sempatik görünüyordu ama bence değildi. Bazı laflarını doğru bulsam da adamın çoğu hareketi falsoydu br kardeşim! Gamze ve aşık Fatih çifti çok tatlıydı. Alperen, Pusat, Nevzat, Aliye.. Bu ekip çok eğlenceliydi. Alperen - Pusat dinamiği çokça guzeldi. Yalnız Ayperi ve acılarını, geçmişini saklayan gülüşleri hep eksik gibiydi. Neyse ki tamamlandı diyebilir miyiz? Ayperi güçlü bir genç kızdı ve yaşadıkları onu erkenden olgunlaştırmıştı. Karakter olarak çok keyifliydi. Mahir yaş farkına fazla takıldı. Ayrıca ben ne yapıyorum, ne hissediyorum diye diye bir manyaklaşınca ufaktan bir sinirlendim. Kendine gel çocuğum!
1000Kitap
Döneceksin Diye Söz VerMelin Söğüt · Dex Yayınevi · 202640 okunma
Puan vermedi·480 syf.··
2026 21. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 20 Nisan 2026 00:00
Hümeyra // Elzem Leyla Gecesi Herkese merhabaaaaa. Biliyorsunuz ki mahalle kurgusu denince akla gelen ilk isimlerden Hümeyra. Bilmiyorsanız da öğrenmiş oldunuz Hümeyra’nın her mahalle kurgusu güzel ama bu sefer çok soft bir hikaye yazmış bize. Hemmen konusunu anlatıyorum. Leyla ana okulu öğretmeni ancak ablasını kaybeden ailesi onu yanında görmek istediği için mesleğini yapmıyor, tam zamanlı olarak ev kızı modunda. Annesi bir gün bir haberle geliyor. Mahallenin çöp çatanı ona bir aday bulmuş ama adayın henüz haberi yok. Leyla buna çok sert bir şekilde itiraz ediyor ve konu kapanıyor. Hayır kapanmıyor. Daha önce pek denk gelmediği adam o gün karşısına çok yanlış bir zamanda, Leyla sakarlık yaparken çıkıyor, bir de ceketini vermez miiii Leyla’nın hiç aklında yokken bir şeyler oluşmaya başlıyor kafasındaaaa. Sonra pek tabii denk gelmeler başlıyor. Daha doğrusu artık birbirlerinin dikkatini çekiyorlar. Akın da tatlı tatlı konuşunca imalar yapıncaaaa hep birlikte hevesleniyoruz. Ama bir sorunumuz var. Akın’ın yıllar önce mahalledeki herkesin bildiği dillere destan bir aşkı varmış. Leyla’mızın kafası karışıyor bu gündeme gelince. Bir de mahalle dedikoducuları yok muuuu neyse sakinim. Çok tatlı çok mahir bir kitap okuduk Hümeyra’dan. Hiçbir yetişkin içerikli sahne de yoktuu güvenle her yaştan okur okuyabilir bence yan karakterler de çok tatlıydı. Akın’ın ablasının başına gelenler kalbimizi kırsa da, küçük kardeşi Ezgi aşırı derecede sinirlerimizi bozsa da her duyguyla okuttu kendisini kitap. Gece saçlı Leyla ile mahallenin ağır abisi kızların inşallahı kaynanaların maşallahı Akın’ı okumaya davet ediyorum sizleri, tavsiyemdiiirrrr
1000Kitap
Elzem: Leyla GecesiHümeyra · Guardian Yayınları · 2026133 okunma