Zaten küçüklüğümden beri saadeti israf etmekten
korkar, bir kısmını ilerisi için saklamak isterdim... Bu hal
gerçi birçok fırsatları kaçırmama sebep olurdu, fakat
fazlasını isteyerek talihimi ürkütmekten her zaman
çekinirdim.
Bir kitabı okurken geçen iki saatin ömrünün birçok senelerinden daha dolu, daha ehemmiyetli olduğunu fark edince insan hayatının ürkütücü hiçliğini düşünür ve yeis içinde kalırdım.