Kitaplar unutmaktan korktuğumuz bir sürü şeyi depoladığımız kapıların bir türüydü yalnızca.Hiç sihirli tarafları yok.Sihir sadece kitapların söylediklerinde ,evrenin parçalarını nasıl dikerek bizim icin giysi haline getirdiklerinde...
İnsan bilmediği şeyden korkar hep.Senin sınıfındaki sıradışı ölçüde 'zeki' , çocuğu,diğerleri kurşun putlar gibi öylece oturup ondan nefret ederken derslerde ögretmenlerle en çok konuşan ve yanıt veren oğlanı hatırlarsın.Okul çıkışı dövüp işkence etmek için seçtiğiniz çocuk bu değil miydi? Tabii ki oydu.Hepimiz birbirimize benzemeliyiz.Anayasanın dediği gibi , herkes hür ve eşit dogmaz ama herkes eşit hâle getirilir.Her insan diğer herkesin suretidir.
" Seni rahat mı bırakayım! Bu çok güzel, ama kendimi nasıl rahat bırakabilirim peki? Rahat bırakmamıza gerek yok. Aslında arada sırada rahatsız edilmemiz gerek. En son ne zaman gerçekten rahatsız oldun? Önemli bir konuda gerçek bir konuda? "