Aşırı dindarları anlamıyorum.Sorsan,fikirlerinin bütün insanlık için olduğunu söylerler ama onlara azıcık ters düşmeye gör,anında seni dışlamaya hazırlar.Yine de benim gibilere nazik davranırlar.Günahkarız çünkü; bizi doğru yola getirip bu sayede Tanrı’nın gözüne girmek isterler.Hakikaten iyilik etmek değil çoğunun derdi,sadece cennete giriş için puan toplamak. Bizi bu yüzden severler;biz,yani dünyanın pislikleri-katilleri,hırsızlar,oruspular,ahlaksızlar.Simsiyah kumaşız ya;yanımızda cevher gibi parlayacaklar sanki.
İngilizlerin bizi kendi dengi gibi görebileceklerini düşünmek rüzgara karşı işemek gibiydi.Bazıları sevgiden,barıştan,kardeşlikten dem vurmayı adet edinmişti.Ama sonra hayatın gerçekleri,bütün o sevginin,barışın ve kardeşliğin içine ediyordu.Arşad’ın bunlara kafası basmıyordu ama ben farkındaydım.Toprak ailesinin Londra’nın yanlış yakasında oturan yarı Türk yarı Kürt bir ailenin,bu şehirde kalıcı olmadığını çakozlamıştım.