Bu dünyanın parası olduğu gibi ahiretin de parası vardır. O da salih ameldir. Gavs-ı Sânî kuddise sırruhu
Sayfa 15 - Hakkı Mercan - TefekkürKitabı okuyor
Hayatın Anlamı
3.Kısım Anlam Tutulması Anton Çehov'un Tri Sestry oyunundan şu kısa diyaloğu dü- şünelim: MASHA: Bir anlam yok mu? TOOZENBACH: Anlam mı? (...) Şuraya bak; kar yağıyor. Bunun anlamı ne? Kar bir ifade ya da sembol değildir. Anlatabildiğimiz kada- nyla gök kubbenin kederlenmesinin bir alegorisi değildir. Philip Larkin'in baharı
Reklam
İşte azîm bir ağacın bütün zerratı içinde bir kısım zerrelerin şu mertebeye çıkmaları, o ağacın tabaka-i hayatında çok devirleri ve nazik vazifeleri görmesiyle olduğundan gösteriyor ki Sâni'-i Hakîm'in emriyle vazife-i fıtrat içinde zerratın enva-ı harekâtına göre onlara tecelli eden esmanın hesabına ve şerefine olarak birer manevî letafet, birer manevî nur, birer makam, birer manevî ders almalarını gösteriyor. Sözler
Sual: Zerratın harekâtında şu hikmetin bulunması ne ile bilinir? Elcevap: Evvela : Bütün masnuatın bütün intizamatıyla ve hikmetleriyle sabit olan Sâni'in hikmetiyle bilinir. Çünkü en cüz'î bir şeye küllî hikmetleri takan bir hikmet, seyl-i kâinatın içinde en büyük faaliyet gösteren ve hikmetli nakışlara medar olan harekât-ı zerratı hikmetsiz bırakmaz. Hem en küçük mahlukatı, vazifelerinde ücretsiz, maaşsız, kemalsiz bırakmayan bir hikmet, bir hâkimiyet; en kesretli ve esaslı memurlarını, hizmetkârlarını nursuz, ücretsiz bırakmaz. Sözler
O Sâni'-i Vâhid-i Ehad, bir fâil-i muhtardır. İrade ve ihtiyar ve meşiet ve kasd ile her şeyi yaratır
Sayfa 548 - [Y]Kitabı okuyor
Latê Husn î û Şehê Xuban î • Melayê Cizîrî
Latê husn î û şehê xuban î Bi xwe hem xan î we hem xaqan î Yûsifê sanî tu îro xanim Ko bi husna xwe nedêrî sanî Bi sur û heybet û sehmê xwe perî Bi te şîn li butan sultan î Bi tebilxaneyê şah î were text
Reklam
Fesâd kapladı şimdi hep cihânı Resulullah buyurdu bu zamanı Bu zaman 'abidînin 'âli şânı Gel uyma nefse, fevt etme bu ânı Temessük eyle sünnete Hakk'a gîdelim Cemâli-bâ kemâle seyr edelim. •
Risale-i Kudsiyye 1
Risale-i Kudsiyye 1
Ben acizim kudret senin dedikçe Verenin şanı büyük sen iste istedikçe (Necip Fazıl Kısakürek)
Verirler, ben acizim sen büyüksün dedikçe verenin şanı büyük, sen iste istedikçe
"Verirler ben acizim sen büyüksün dedikçe Verenin şanı büyük, sen iste istedikçe"
Sayfa 53
Reklam
10. Dilerse sana bundan daha güzelini, içinden ırmaklar akan cennetleri verebilecek olan, sana saraylar kurabilecek olan Allah’ın şanı yücedir. (Furkân, 25/10)
Müziğin ruhundan geliyor şanı...
Yazılar da silinir bazen; okunamayınca, anlaşılmayınca...
İmam-ı Rabbânî
Aşkın bağında açan güllere, bülbül olan, İslâmın hasret ile beklediği kahramân, Ma'şûkunun aşkından yanıp yanıp kül olan, Ağlasa yeri vardır, seni görmiyen zemân! İlmîle, irfanîle, sâhib olan (Sılâ)ya, İki temel bilgiyi, vasl eden bir araya, dalıp uçsuz bucaksız, o mu'azzam deryaya, Ve bu zikr deryâsından en büyük payı alan! Kimi
"Erkek şanı ve şerefi satın alır, ama bunun bedelini kadın öder! "
Bu meyveli ağaç, o çok cihazatlı insan; hiçbir ressam tam taklidini yapamayacak derecede zahiri ve bâtını, dış ve içi öyle bir gaybî pergârla ve ince bir ilmin kalemiyle hudutları çizilmiş ve tam intizamla her azasına münasip suret verilmiş ki meyve ve neticelerine ve vazife-i fıtratlarına yetişsin. Bu ise nihayetsiz bir ilim ile olabilmesi cihetiyle her şeyin her şeyle münasebetini bilip ve nazara alan ve bu ağaç ve bu insanın bütün emsallerini ve nevilerini ilm-i ezelîsinin kaza ve kader pergâr ve kalemiyle dış ve iç miktarlarını ve suretlerini hakîmane yapılmasını bilerek işleyen bir Sâni'-i Musavvir, bir Alîm-i Mukaddir'in hadsiz ilmine ve vücub-u vücuduna nebatat ve hayvanat adedince şehadet ederler demektir.
Sayfa 543 - [Y]Kitabı okuyor
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.