Devrim yolu Meşrutiyetçi bir özlem değildi. Türklerin, uygarca ve efendice yaşama özlemlerinin bir ifadesiydi. Ve bu özlem, tutucu kalıplara sığmayacak kadar engin, kalıpların hepsini parçalayacak kadar ihtilalciydi.
“Atatürk olmasaydı çökmüştü Türk ulusu,
Kurtuluş olanağı öylesine azdı ki…
Türk’teki kutsal gücün şahlanışı Atatürk,
Türk ulusu olmasa Atatürk olmazdı ki! “
Sayfa 23 - Kronik, 2. Basım | Birinci Bölüm, Behçet Kemal Çağlar·Kitabı okudu