Onay bağımlısı iseniz, iç ışığınızı, sadece dışarıdan birisi ışığını üzerinize tuttuktan sonra yakmak şeklinde kötü bir alışkanlığınız var demektir. Onların onayını kendi iç onayınızıla karıştırıyorsunuz; çünkü, her ikisi aynı anda oluşuyor.
Bir insan sızlandığında ve şikayet ettiğinde kendisini huzursuz, güvensiz ve bunalmış hissediyordur. Onlara yardım etmeye çalıştığınızda, bir şeyi uygun biçimde halledemediklerinin ima edildiğine inandıklarından, kendilerini eleştirilmiş hissederler. Aksine; onlarla aynı fikirde olduğunuzda ve bir de iltifat kattığınızda, kendilerini onaylanmış hissederler ve genellikle gevşer ve sessizleşirler.