‘Bugün olmaz, belki yarın’lara kaldığında, Mina olarak yaşam akışında doğru zamanda yerini alamazsın. İlerleyemezsin. Labirentinde tükenirsin. Bunun adına da yaşamak dersin..
Çakma kimliğinin kabuklarını kırıp özgürleştikçe, gerçeğinden yol aldıkça daha üst katlara çıkıyorsun ve her katta güneş daha da parlıyor daha da coşkulu oluyor yaşam, tüm dileklerin önüne daha da kolaylıkla seriliyor. Bilinç seviyen seni ne kadar üst katlara çıkarırsa, oluşunu o kadar sorumlulukla kucaklıyorsun, o kadar gerçekten ve gerçekte yaşıyorsun..