Bir kitap çekti, sayfalarını karıştırdı: iri harflerle basılmış
bir kitap. Bizdeki kitapların çoğu iri harflerle basılı-
yor Olric. Kültür seviyemizi gösteriyor bu iri harfler. Okumayı
yeni öğrenen bir millet olduğumuz için iri harfleri tercih
ediyoruz. Daha harfleri yeni söktüğümüz için, onları satırlar
arasında kaybetmekten korkuyoruz. Az gelişmiş harfleri
seviyoruz. Geniş aralıklı satırlar, sayfanın kenarlarında
büyük boşluklar, içimizi serinletiyor. Bütün babalar, oğullarına:
“Oku da adam ol” diyorlar. Gene de kimse okumuyor.
Biz adam olmayız Olric. Efendim?