- Allah yeniden başlayanların yardımcısıdır.
+ Değil mi şeyhim?
- Allah, başlamaya takati kalmamış olanların da yardımcısıdır evlât.
+ Yalnızlıktan daha ağır ne var?
- Allah’ın rahmetinden ümidini kesmen!
+ Kalbimi sığıntı görüyorlar ama.
- Seni çok görenlere aldırış etme!
+ Kimin için çiçek eksem dalımı kırıp gitti.
- O’nun olduğu kalpte herkese tıka basa yer ayırma!
+ Bir müjde şeyhim?
- Hatırından çıkaramadıkların seni unuttuğunda,
Allah’ın seni unutmadığını hatırla!
+ Bu kalbinin mutmain olması için kâfidir.
- Ya Hayy!
Sonra daha acısını anımsıyorum, ya bana daima tam
vaktinde yetişen, tam vaktinde elimi tutan, düştüğümde kaldıran, yaralarıma şifa olana geç kalırsam…
Her şeyin telafisi var ama O’na geç kalmanın yok ki…
- Çok yorgunum şeyhim!
+ Cennet yolu, yokuştur evlât.
- Sermayem talan oldu ama.
+ Şeytan der ki; Umutsuzluk, bana imandır!
- Yalnızlık peki?
+ Secdesiz olmak!
- Rabbe ulaşmaya mâni nedir?
+ Seninle Rabbin arasında
tek engel, dünyadır.
- Efendim?
+ Allah’ı kaybedenin bulacağı tek şey, belâdır!
- Peki, bizi kim kurtaracak?
+ Rahman ve Rahim olan Allah!
- Peki, bizi affeder mi?
+ Sevdiğine zulmeder mi evlât?
- Peki dünya?
+ Oyunun aslı!
- Kimseye yanlış yapmadım şeyhim!
+ Yanlış insanları “kimsen” yaptın ama!
- Kimsem yok benim!
+ Rabbin sana yetmez mi?