Kadın, teninin kalbinden daha fazla değer görmeye başladığını ve karşısındaki insanın gönlüne değil nefsine hizmet ettirmek için yanında olduğunu anladığı için gider.
Türk edebiyatının ilk psikolojik romanı olması özelliği ile bilinen Eylül romanını sonunda bitirmiş bulunmaktayım. Şunu söylemeliyim ki ben okurken ilk başlarda ağır ilerlemesi sebebi ile oldukça sıkıldım. Toplumun üst tabakasının birer ferdi olan suad necip ve Süreyya adlı üç ana karakterin yer aldığı biraz aşk-ı memnu tadında yasak aşkı anlatan bir kitap tabiki tarihi önemi ve ilk psikolojik roman olması sebebi ile mutlaka okunması gereken bir kitap