1953'te tanınmış bir insanbilimci-dilcinin, topladığı gereçleri incelemek gibi bir niyeti olmadığını, çünkü birkaç yıl içinde bilgisayarları, zaten oldukça iyi biçimlendirilmiş olan tekniklerin kullanımı yoluyla, büyük bir veri tabanından bir dilbilgisi oluşturmak üzere programlamanın mutlaka olanaklı olabileceğini söylediğini anımsıyorum. O zamanlar bu olasılık, insan zekasının kaynaklarının bu işlem ve tekniklerin ortaya çıkaracağından daha derinlerde olduğunu düşünen, ya da hiç değilse ümit eden kimseler için üzücü görünse bile, hiç de akıldışı bir tutum gibi görünmüyordu.