''Özgür olup olmadığın niye önemlidir? - Her istediğimi yapabilseydim; beni eylemlerimde belirleyen hiçbir belirgin şey olmasaydı, ne önemi olurdu bunun : bir 'avare kasnak', bir 'boşa dönen tekerlek' olmaz mıydım - öte yandan, beni bütün ve her bir eylem(ler)imde hep belirleyen bir şey(ler) olsaydı, o zaman da, zaten, daha, özgür olup olmadığımı sormam - özgür olmağa; bir şeylerden bağımsız olmağa çalışmam - bile, anlamsız olmaz mıydı?...''
''Doğru nedir peki dedim
İşte onu bilmiyorum dedi usulca
Ama insan olana ait olmalı
Haksızlığa karşı durmak mesela
Köleliğe sömürüye
Olsa olsa budur.''