Bir müslüman için uzun süreli bir istirahat, ancak Allah yolunda hizmetle dolu bir ömrün sonunda nasib olan huzurlu bir ölümü müteakiben teneşirde başlar, kabirde ve ebedi alemde devam eder...
Cenab-ı Hakk'ın Kur'an-ı Kerim'deki ilk emri de; "Yaratan Rabbinin adıyla oku!"dur. (el-Alak, 1) Yani insan;
-Kur'an'ı gönül gözüyle okuyacak!
-Kendi yaratılışını, bir damla sudan hakedilişini tefekkürle okuyacak!
-Şekilsizlikten en güzel şekle getirilişini hayret ve ibretle okuyacak!
-Ömrünün faniliğini duygu derinliğini içinde okuyacak!
-Kıyamet günü "oku" diye eline verilecek olan amel defterini şimdiden ibret nazarıyla okumaya başlayacak!