Yine de Proust'un eserlerinde bile bir erkeğin kadınlar hakkındaki bildiklerinin, tıpkı bir kadının erkekler hakkında bildikleri gibi korkunç derecede sınırlı ve eksik olduğu aşikârdır.
Fakat iki kadının arasındaki ilişki daha karmaşık olsaydı kim bilir nasıl da ilginç olurdu. Hızla kurmaca kadınların bulunduğu görkemli galeriyi aklımdan geçirip, kadınlar arasındaki tüm bu ilişkiler fazla basit, diye düşündüm.
Onca eleştiri karşısında, tamamen ataerkil bir toplumda, bir şeye onu gördükleri biçimde, ezilip büzülmeden tutunmak kim bilir nasıl bir deha, nasıl bir dürüstlük gerektirmişti.